Hiphop som att hata...

Publicerat den: 2009-01-29 Klockan: 20:32:41 Kategori: Kommentarer: (0)
...alla bögar men ha videor med lebbsex.

Det här är Hiphop, här är listan jag ska riva av
Hiphop som att inte få kontrakt och därför hata alla skivbolag
Hiphop förenar oss, Hiphop förnedrar oss, Hiphop förmedlar nåt
(Hur va de nu, ja)
Hiphop som att få barn tidigt, astidigt
Och Hiphop som att hylla vem de än är bara han avlidit.
Hiphop som allt det du kände när du och dina vänner,
för första gången bombade pendeln
Hiphop som kasseter det brusar på
Där andra sidan hörs igenom till den sida som du lyssnar på
Hiphop som skäggväxt
Och Hiphop som att hata alla bögar men ha videos med lebbsex

Hiphop som tjocka DJ:s
Hiphop som mixerbord
Hiphop som kristendom
Hiphop som mr. Cool

Hiphop som gränder du bör undivka
Hiphop som att alltid gå omkring med en klubba i sin mungipa
Hiphop som nostalgi
Hiphop som kostar liv
Hiphop som n-ordet
Hiphop som låtsasbeef
Hiphop som PSP
Hiphop som tevespel
Överhuvudtaget, Hiphop som USA är

Hiphop som överdrifter
Hiphop som överviktig
Hiphop som Malmö
Hiphop som kall öl
Hiphop som frukostflingor
och Hiphop som att ha en jävligt simpel titel på sin första singel
Hiphop som fredagkväll
och Hiphop som att sampla för att man inte har lärt sig spela själv

Hiphopen där mamman är auktoritär
Hiphop som ilskan över farsan som aldrig var där
Hiphop där alla kan slåss
Hiphop som konserter där alla står med armarna i kors

Hiphop gör mig inkonsekvent för nu när hiphop blivit stort
så vill jag göra det mindre igen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig: För er som inte känner mig så är jag en glad 18 årig tjej som bor 1 mil norr om Härnösand, Älandsbro. Är inne på 3e året på gymnasiet här i stan. Bor hos min mamma och ibland hos pappa, efter studenten finns det stor chans att jag vidgar mina vyer och flyttar från stan. Har inga speciella intressen förutom att shoppa och umgås med mina fina vänner. Under kategorier kan ni välja vad ni vill läsa om.
RSS 2.0