Tunisien dag 10

Publicerat den: 2009-09-04 Klockan: 20:35:08 Kategori: Tunisien Kommentarer: (0)
Ska försöka sammanfatta alla dagar lite kort:

Dag 1:
Kom fram vid 11 tiden (12 svensk tid) och checkade in på hotellet, sen däckade vi och sov i 2-3 timmar sen så gick vi ner till poolen och solade/badade. Käkade middag på hotellet och var allmänt slöa.

Dag 2:
Försökte upptäcka området lite och la märke till alla taxibilar som tutar på en, det är inte som hemma i Sverige när man måste ringa en taxi.. Varannan bil på vägarna är en gul och ful taxibil med en ännu fulare taxishaufför. Vi hittade souvenirbutikerna som låg i närheten av hotellet och jag har lagt ögonen på en ipod för 200 kr (fejk såklart så man vet ju inte hur länge den håller). Ska försöka pruta lite så gör det inte så mycket om den pajjar ;) Sen la vi oss vid poolen denna dag också.

Dag 3:
TROR det var denna dag som vi promenerade till stranden första gången, var inte där så länge för det blåste litegranna. Sen ja.. gjorde vi väl inte så mycket mer vettigt.

Dag 4:
Skulle ta en taxi till ett shoppingcenter i Sousse (staden vi bor i) men hamnade i Monastir och fick betala 30 dinarer för mycket för taxiresan.. yay!
När vi väl kom hem så var vi väldigt less eftersom shoppingcentret i Monastir SÖG.

Kan sammanfatta de andra dagarna lite senare.. orkar inte nu =)

Idag har vi varit i aguapark! Var inte så roligt som vi trodde men inte helt fyskam heller =) Efter 4½ timma var vi ganska nöjda efter allt badande så då tog vi taxi tillbaka till hotellet och beställde upp mat på rummet och kollade på en film. Just nu sitter vi och nördar vid datorn och har ungefär 30 min kvar på tiden. Skriver förmodligen imorgon med.. =)

HA DET BRAAAAAAAA
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig: För er som inte känner mig så är jag en glad 18 årig tjej som bor 1 mil norr om Härnösand, Älandsbro. Är inne på 3e året på gymnasiet här i stan. Bor hos min mamma och ibland hos pappa, efter studenten finns det stor chans att jag vidgar mina vyer och flyttar från stan. Har inga speciella intressen förutom att shoppa och umgås med mina fina vänner. Under kategorier kan ni välja vad ni vill läsa om.
RSS 2.0