Mitt egna lilla recept:

Publicerat den: 2008-09-23 Klockan: 17:54:48 Kategori: Kommentarer: (0)
Idag har jag lagat väldigt god middag åt mig och min mamma som är sjuk! Snällt va? Jag skulle göra som tortilla-taco-kyckling. Hittade inget recept så jag kom på ett eget och det smakade delikat! ;)

Det här behöver du:
1 röd paprika
1 dm purjolök
2 st kycklingfileér
2 dl creme fresh
½ - 1 dl tacosås
Salt, peppar och vitlökspulver

Hur måttar man purjolök?!

Så här gör du:
Hacka paprikan och purjolöken och lägg i en skål så att du har det klart innan du börjar med resten. Hacka kycklingen i mindre bitar och stek den i (tyflon)panna (med höga kanter). Tillsätt creme freshen och tacosåsen som du redan rört ihop till en sås. Ha sedan i paprikan och purjolöken och rör om tills allt är blandat.
Lägg upp ett tortilla bröd på tallriken och lägg så mycket kyckling''smet'' i som du önskar, rulla sedan ihop tortillasen(?) och voilá! En snabb, lätt och fruktansvärt god middag är serverad! ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig: För er som inte känner mig så är jag en glad 18 årig tjej som bor 1 mil norr om Härnösand, Älandsbro. Är inne på 3e året på gymnasiet här i stan. Bor hos min mamma och ibland hos pappa, efter studenten finns det stor chans att jag vidgar mina vyer och flyttar från stan. Har inga speciella intressen förutom att shoppa och umgås med mina fina vänner. Under kategorier kan ni välja vad ni vill läsa om.
RSS 2.0