En rädda-världen dag

Publicerat den: 2008-11-09 Klockan: 09:58:53 Kategori: Allmänt Kommentarer: (2)
Igår kanske jag berättade att vi fick ringa efter ambulans (mamma, jag och bror) när vi var påväg hem från stan eftersom en bil kört ner i diket och fronten var intryckt + att det rykte från bilen. Ingen ambulans eller polis stod där så vi ringde efter dom och hoppades på att ingen gjorde sig illa.
Sen klockan 2 på natten ringde jag polisen och berätta att vi jagade en herrelös hund uppe vid högslätten.. Fia skulle skjutsa hem mig till Johan också ser vi en liten vit hund som liknade en minipudel springa tvärs över gatan och visste inte riktigt vart den skulle. Så vi for efter med bilen och stannade några gånger för att locka på den, Fia var jäkligt nära en gång när den stod vid bildörren men röck undan när hon skulle lyfta in den. Så det blev till att jaga en stackars liten hund i natt, haha. Vi fortsatte iallafall på vägen nedanför högslätten, där man springer in på elljus spåret och följde efter en bit och fortsatte locka på den, gissade på en massa namn, hahah. Sen kom vi fram till en stig som den såklart sprang in på så vi hoppade ur bilen och jag sprang efter sen kom Fia bakom.. Kändes så dramatiskt när Fia skrek "SLUTA INTE SPRING, DU KLARAR DET!!" hahahah fan så roligt det lät. Sprang ikapp hunden och som tur var så hann jag nypa tag i den i nacken och lyfte sedan upp den sen blev det till att fara ner på polis stationen. När poliserna kom så sa dom "den där hunden har vi också jagat i natt", jag svarade "haha jasså? vi var snabbare än er ^^". Hunden såg inte direkt fräsch ut, hade typ 3 tänder som inte såg så bra ut och sår på huvudet och vid ena bakbenet, pälsen såg jävla skabbig ut den med.. Och den luktade satan. Jaja, slutet gott allting gott!
Kommentarer
Postat av: Johanna

jag hörde att ni trodde att jag frågat dig om du ville vara med i en underklädesreklam :P Det skulle jag aldrig göra, du är ju min lilla kusin! Jag tyckte dock att du skulle ha varit perfekt för kortfilmen jag gjorde för några veckor sedan =)

2008-11-09 @ 17:32:28
URL: http://johannapajari.blogg.se/
Postat av: Lajni=)

haha vilka hjältar ni är ^^

2008-11-09 @ 17:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig: För er som inte känner mig så är jag en glad 18 årig tjej som bor 1 mil norr om Härnösand, Älandsbro. Är inne på 3e året på gymnasiet här i stan. Bor hos min mamma och ibland hos pappa, efter studenten finns det stor chans att jag vidgar mina vyer och flyttar från stan. Har inga speciella intressen förutom att shoppa och umgås med mina fina vänner. Under kategorier kan ni välja vad ni vill läsa om.
RSS 2.0