Emil tabbar #5

Publicerat den: 2008-06-29 Klockan: 16:13:06 Kategori: Allmänt Kommentarer: (1)
Min arbetsdag har bestått av detta: Fått en utskällning av en gammal gubbe, Emil blir ägd av en 8* åring, Johan kommer 2 timmar för tidigt och en stor fet strips för 2,50 kr.

Vi kan börja med den lilla utskällningen jag fick av en gammal gubbe.. Det var så han och hans fru skulle köpa munkar, och han påstod att vi hade satt upp en lapp om att det var gårdagens munkar som då betyder att det är halva priset på dem. Jag säger då att det är dagens munkar så det är fullt pris och där brast det för gubben, haha. Han stod och skällde på mig och sa att vi inte kan göra reklam för något vi inte har, och att jag var värdelös och behövde skärpa mig. Haha, medan han matade på så stod hans fru bredvid och försökte lugna ner gubben och sa att det inte var någon fara. Iallafall, när gubben sen går därifrån med sina 2 munkar så går jag ut och kollar om vi hade en lapp där det stod "gårdagens - halva priset", men det hade vi inte! Endast en lapp på en gårdagens baguett.. Men som sagt, kunden har alltid rätt så jag kunde ju inte skälla ut honom direkt.. Synd det. När gubben sen ska gå och hämta kaffet så visade det sig att det precis hade tagit slut och han lät väldigt irriterad igen så jag sprang och gömde mig bakom en frysdisk tills att han gått därifrån.. hahah. Skitgubbe!

Okej, nästa grej. Emil gjorde en tabbe som jag tyckte var lite små rolig. En liten tjej, kanske 7-8 år gammal, köper en glass för 16 kr och lämnar en 20-lapp. När då Emil ska ge växel tillbaka så ger han 6 kr istället för 4 kr. Tjejen märker inget utan hennes smarta kompis påpekar däreter att hon hade fått för mycket tillbaka.. Det här lät ju inge roligt alls men det var inte första gången Emil blev ägd av just den här smarta tjejen.. haha!

Imorse när jag började kl 10, så kom också en kille som heter Johan i tron om att han också började 10, men det gjorde han inte utan han började 12. Inte så stor mening att åka hem och sen vända så han fick sitta och glo i 2 timmar innan han började - och det var inte första gången detta hände heller. Smarta killar jag jobbar med!

Strips för 2,50 lät väl billigt? Det var så att jag hade betalat för mycket en gång tidigare då jag köpt mat så den här gången skulle jag alltså få tillbaka min växel och det innebar att jag fick en fet strips för 2,50 kr. Det var helnice tycker jag.

Min dag har varit helt okej, har gått och varit småhungrig hela dagen så ska väl ta något att käka alldeles strax. Vi får höras senare ;) Pussar.
Kommentarer
Postat av: soffy, chefen du vet;)

det roliga var att emil skrev upp sig som skyldig 2 kr sen på skuld listan, eftersom han hade räknat fel! hahaha! fin blogg du har förresten!:)

2008-06-30 @ 20:37:43
URL: http://sofiasjolander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig: För er som inte känner mig så är jag en glad 18 årig tjej som bor 1 mil norr om Härnösand, Älandsbro. Är inne på 3e året på gymnasiet här i stan. Bor hos min mamma och ibland hos pappa, efter studenten finns det stor chans att jag vidgar mina vyer och flyttar från stan. Har inga speciella intressen förutom att shoppa och umgås med mina fina vänner. Under kategorier kan ni välja vad ni vill läsa om.
RSS 2.0