Ett inlägg om vikt

Publicerat den: 2008-07-02 Klockan: 16:36:06 Kategori: Allmänt Kommentarer: (2)
Jag läste just ett inlägg som en kille skrivit om anorexia. Jag blir lite småskraj varje gång jag läser en artikel eller inlägg om just det ämnet. Ganska många jag känner säger att jag är på tok för smal och måste äta mer. Men om folk bara visste hur mycket jag kan äta :p Ni skulle inte tro era ögon, haha. Det är nog bara så att jag har svårt att gå upp i vikt, vissa har ju det. Och anorexia innebär som sagt inte att man bara är lite väl smal, det beror ju nästan mer på hur man mår psykiskt.

Bara för att jag läste inlägget om anorexia så var jag tvungen att kolla mitt BMI, hur jag låg till och så.. Ett BMI-värde på under 18.5 räknas som undervikt, och jag låg på 18.4. Jag strävar verkligen inte efter att vara supersmal, jag har alltid varit smal och kommer förmodligen alltid vara. (Kanske inte som gammal tant men..) Men det stämmer att jag gått ner några kilo senaste tiden men det beror på helt andra saker än själva grejen att gå ner i vikt medvetet.. Ni vet hur det kan vara. Huvudsaken tycker jag är att man är nöjd, mår bra och trivs med sin kropp - precis som den är, och det gör jag. Men som sagt, oroa er inte över mitt lilla BMI-värde, jag ska äta upp så att jag åtminstonde ligger på 18.6 ;) You don't have to worry, jag äter jävlat som en häst :p

Nu känner jag faktiskt att jag skrivit ett meningsfullt inlägg, tjoho!
Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-07-02 @ 19:08:05
Postat av: Sanna

Ja men då jävlar kommer ni båda då :)

2008-07-02 @ 19:08:33
URL: http://sannaekstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig: För er som inte känner mig så är jag en glad 18 årig tjej som bor 1 mil norr om Härnösand, Älandsbro. Är inne på 3e året på gymnasiet här i stan. Bor hos min mamma och ibland hos pappa, efter studenten finns det stor chans att jag vidgar mina vyer och flyttar från stan. Har inga speciella intressen förutom att shoppa och umgås med mina fina vänner. Under kategorier kan ni välja vad ni vill läsa om.
RSS 2.0